TJ Sokol Malá Hraštice, oddíl kopané, okr. Příbram

Zimní příprava

30.01.2014 12:50
 

 

Dodržování zásad při tréninku v zimním období na UMT.

 

Trénuje se do teplot -10ºC. I v těchto mrazivých teplotách se dá standardně trénovat bez rizika nastydnutí. Podobně jako lední hokej venku, lyžování či ostatní zimní sporty tak i fotbal je možné hrát v zimě, pokud jsou na to podmínky. Je však ale nutné dbát na správné oblečení a pár zásad tak, aby se předešlo případnému nastydnutí. Pak není důvod trénink rušit (pokud nejsou mrazy opravdu extrémní).

Oblečení:

lepší více lehkých vrstev, aby se dalo po zahřátí lehce svléknout, spodní prádlo (triko s dl.rukávem a spodky, nebo komplet „termoprádlo“). Ideální je si vzít na tyto vrstvy ještě zimní bundu, která se na trénink sundá a hned po tréninku si ji kluci oblečou.

kulich - doporučuji i dva, při propocení náhradní, prstové rukavice, teplé ponožky delší nad kotníky, klidně i dvoje (možná i kombinace ponožek a na nich ještě stulpny)

Obuv:

kopačky nebo turfy jsou vhodné na umělku standardně. Důležité je přijít v teplých botách a po tréninku se opět do teplých bot přezout.

Pití:

- vlažný čaj či jiný vlažný nápoj v termosce. Při těchto teplotách není nutné doplňovat tekutiny tak, jako když je vedro, tělo není tak dehydrované, čaj funguje spíš pro ohřátí. NEDOPORUČUJE SE nosit pití v PET lahvích, které v mrazu rychle zchladne.

 

Trénujeme 1,5 hod po sériích 20-30 min s krátkou přestávkou na pití

- výklus,  rozcvičení - krátké sprinty, běh po špičkách dopředu a pozadu - 10 min

- práce s míčem - běh s míčem, krátké nahrávky se střelbou, nácvik střelby atp. - 10-15 min

- zápas 4 + 1 ,  snaha o intenzivní hru se střídáním  po krátkých intervalech, točí se i brankáři,

  přestávka na občerstvení po 15-20 min hry

- na závěr penalty pro zklidnění

- přezutí do bot a rychlý přesun domů bez čekání  - rychlé převlečení do suchého oblečení

 

Miloš Hnila, Jan Vitásek

Zpět